e-copana

Ένα ηλεκτρονικό περιοδικό για να εκφράζουμε ελεύθερα τις απόψεις μας

iΜάνια

στο 30/01/2012

του Κωνσταντίνου Καρούζου

Μεγάλη εντύπωση προκάλεσαν σε όλους μας οι εικόνες των μανιασμένων Κινέζων καταναλωτών έξω από το κατάστημα της πασίγνωστης εταιρίας Apple στο Πεκίνο, όταν μετά την πολύωρη αναμονή τους για την απόκτηση του νέου iphone 4s τους ανακοίνωσαν πως αναστέλλεται η κυκλοφορία του προϊόντος στην χώρα τους εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης. Μπορεί βέβαια η εταιρία με σήμα το μισοφαγωμένο μήλο να θεωρείται ίσως η καλύτερη στον χώρο των gadget πλέον, αλλά οι αντιδράσεις των απανταχού θαυμαστών των iπροϊόντων είναι σίγουρα ακραίες. Να μερικοί λόγοι που συμβαίνει αυτό.


Λόγος νούμερο 1: Είναι το νέο σύμβολο εξουσίας και πλούτου, το σήμα της εταιρίας δεν είναι απλά μέσο αναγνώρισης των προϊόντων της, αλλά μέσο κοινωνικής αναγνώρισης για τους κατόχους του. Κατ’ αναλογία μπορούμε να συγκρίνουμε την Apple με την Rolex στο χώρο της ωρολογοποιίας, και οι δύο εταιρίες έχουν την δυνατότητα να πουλάνε μόνο και μόνο για το όνομά τους, άσχετα με την ποιότητα που προσφέρουν. Για αυτό το λόγο μάλιστα ο ιδιοκτήτης ενός iphone συνηθίζει να προβάρει στον καθρέπτη πως θα πιάσει το κινητό του ώστε να φανεί το ασημί σήμα όσο πιο μακριά γίνεται, φαίνεται να θέλει να φωνάξει σε όλους … «Παιδιά έχω iphone !».

Λόγος νούμερο 2: Ποιότητα. Η Apple δίνοντας από την αρχή αγώνα με την ποιότητα και τον ίδιο της τον εαυτό κατάφερε να επιβληθεί στον χώρο των gadget, αφήνοντας τις αντίπαλες εταιρίες χιλιόμετρα πίσω. Η αρχή έγινε στις 23 Οκτωβρίου 2001 με την παρουσίαση του ipod πρώτης γενιάς και επίσης μεγάλες στιγμές ήταν, η παρουσίαση του  iphone (Ιούνιος 2007), αλλά και του ipad (Ιανουάριος 2010). Στην συνέχεια και καθ’ όλη την διάρκεια της δεκαετίας (2001- 2011) οι ανανεώσεις ήταν διαρκείς, δίνοντας πάντα στους καταναλωτές τα προϊόντα με τα καλύτερα ποιοτικά και τεχνικά χαρακτηριστικά. Ειδικά κυκλοφόρησαν, 22 γενιές ipod (6 classic, 2 mini, 4 shuffle, 6 nano και 4 touch), 5 γενιές iphone και 2 γενιές ipad, οι περισσότερες δίνοντας πολλαπλές επιλογές για την μνήμη, το χρώμα και άλλα χαρακτηριστικά.

Λόγος νούμερο 3: Χωρίς πολλά πολλά, χωρίς λεπτομέρειες, είναι τα καλύτερα και κάνουν την διαφορά. Όποιος έχει χρησιμοποιήσει κάποιο από τα προϊόντα της, ξέρει γιατί. Και μακράν τα πιο αξιόπιστα, τουλάχιστον όσο αφορά την απόδοση…

Λόγος νούμερο 4: Σχέδιο. Ιστορικά η Apple προσφέρει αισθητικά προσεγμένα gadget και υπολογιστές. Πρωτοπορώντας  ήταν αυτή που προσέφερε iMac και iBook με πολλές επιλογές χρωμάτων (μεταξύ άλλων πράσινο, μπλε, μοβ, κίτρινο, λαχανί και φούξια) σε ρετρό σχήμα καλυμμένο με ημιδιαφανές πλαστικό. Στις γραμμές τις, διαχρονικά, παρατηρούνται μικρές αλλαγές, ώστε να συμβαδίζουν με την μόδα αλλά και να δημιουργούν μόδα.

Λόγος νούμερο 5: Ο ιδρυτής και η συγκυρία. Πραγματικά σημαντικό ρόλο στην θεοποίηση του μισοφαγωμένου μήλου υπήρξε η δυσάρεστη συγκυρία θανάτου του Steve Jobs σε συνδυασμό με την κυκλοφορία πραγματικά καλών gadget. O αυτοδημιούργητος γκουρού της τεχνολογίας ήταν ο οραματιστής που με την δημιουργική του ευφυΐα διαμόρφωσε, εκτός από το προφίλ και τα προϊόντα της Apple, πολλούς παράγοντες της τεχνολογίας στην καθημερινή μας ζωή. Ο θάνατος του συγκλόνισε την υφήλιο και υπήρξε καταλύτης στην τελευταία εκτόξευση της εταιρίας στα ουράνια. Συγκεκριμένα, για το 2011, εν μέσω κρίσης, το εμπορικό σήμα της εταιρίας αποτιμήθηκε ως το πιο ακριβό στον κόσμο ενώ ταυτόχρονα το τελευταίο τρίμηνο υπερδιπλασιάστηκαν τα κέρδη της και σύμφωνα με το Bloomberg, τα καθαρά της κέρδη 13,1 δις δολαρίων, καταγράφονται μεταξύ των υψηλότερων τριμηνιαίων κερδών που έχουν καταγραφεί ποτέ.

Συμπέρασμα: Όσο και αν τα iπροϊόντα εμφανίζονται τα καλύτερα στην αγορά, βρείτε αυτό που θέλετε και κάνει την δουλειά σας στην τιμή που μπορείτε να δώσετε και αξίζει να δώσετε. Ηρεμία με την Apple και να θυμάστε αυτό που έλεγαν οι προγονοί μας  «Μέτρον Ἄριστον».

Advertisements

6 responses to “iΜάνια

  1. Ο/Η Παναγιώτης Ανδρικόπουλος λέει:

    Πάρα πολύ ωραίο και προσεγμένο άρθρο.Κατάφερες και έθιξες, απολύτως αντικειμενικά, ένα θέμα που πιστεύω πως έχει απασχολήσει πολλούς από εμάς κυρίως λόγω του ότι τα προϊόντα της εν λόγω εταιρίας <> κυρίως άτομα της ηλικίας μας.

  2. Ο/Η Al pap λέει:

    Τρομερό το άρθρο!!!Μπράβο Κώστα!!!

  3. Ο/Η Μαρία Κόκκοτα λέει:

    πως μπορεί εαν θέλει κανείς να ανεβάσει άρθρα

    • Ο/Η Συντάκτης λέει:

      Μαρία το άρθρο σου θα το στείλεις στη συντακτική ομάδα και αυτή αφού το επιμεληθεί θα το ανεβάσει. Θα σας πω και στην τάξη αύριο!

  4. Ο/Η Μαρία Κόκκοτα λέει:

    πολύ σωστό και τεκμηριωμένο άρθρο, χωρίς να κουράζει τον αναγνώστη.Μπράβο!!

  5. Ο/Η Απόστολος Γκλουφάς λέει:

    Κώστα μπράβο ρε πολύ καλό !

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: