e-copana

Ένα ηλεκτρονικό περιοδικό για να εκφράζουμε ελεύθερα τις απόψεις μας

Δεν θα γίνει έκρηξη … Μην φοβάστε!

στο 11/02/2012

του Απόστολου Γκλουφά

Με αφορμή την οικονομική κρίση και τους δύσκολους καιρούς που περνάει η χώρα μας πολλοί οδηγοί αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν το υγραέριο ως καύσιμο κίνησης, καθώς είναι πιο φτηνό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Βέβαια ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών θεωρούν το υγραέριο παρακινδυνευμένο και δυσεύρετο αφού υπάρχουν συγκεκριμένα πρατήρια ανεφοδιασμού. Λάτρεις της επανάστασης του υγραερίου είναι κυρίως οι ιδιοκτήτες οχημάτων πάνω απο 2000 κυβικά καθώς τα οχήματα τους τους «κόστιζαν» λίγο παραπάνω, ειδικά τώρα που η τιμή της βενζίνης τείνει να ξεπεράσει τα 2 ευρώ ανά λίτρο.

Η τοποθέτηση υγραερίου στο αυτοκίνητό σας είναι εύκολη και μπορεί να διαρκέσει απο 2 ώρες μέχρι 2 μέρες αναλόγως την μετατροπή και τη λίστα αναμονής. Όσον αφορά το ντεπόζιτο του υγραερίου είναι πολύ βολικό καθώς μπορεί να πάρει σχήμα ρεζέρβας και να τοποθετηθεί στο πορτ μπαγκάζ. Ακόμα σε κάποια συγκεκριμένα μοντέλα υπάρχει και η προοπτική να τοποθετείται κάτω απο το αυτοκίνητο, είναι απόλυτα ασφαλές και μάλιστα σε περίπτωση σύγκρουσης με κάποιο άλλο όχημα υπάρχει βαλβίδα, η οποία σταματάει αμέσως την τροφοδοσία. Εάν τώρα αναρωτιέστε τι γίνεται στην περίπτωση που δεν έχετε επαρκή υγραέριο, μέχρι να φτάσετε σε συγκεκριμένο πρατήριο ανεφοδιασμού, σας έχω την απάντηση! Όταν τοποθετείται το σύστημα υγραερίου συγχρόνως τοποθετείται και ένας διακόπτης με τον οποίο μπορείτε να επιλέξετε εσύ το καύσιμο που θέλετε να καταναλώσετε. Συνεπώς με τη χρήση υγραερίου δεν σημαίνει ότι χάνετε την βενζίνη, απλά επιλέγετε το καύσιμο.

Τρόπος λειτουργίας

Το υγραέριο βρίσκεται στο ρεζερβουάρ στο οποίο ασκούνται μεγάλες πιέσεις. Η πίεση αυτή είναι αρκετή ώστε το υγραέριο να φτάσει στον ρυθμιστή πίεσης, ο οποίος με την σειρά του προσαρμόζει το υγραέριο ώστε να είναι κατάληλο για την καύση του στον κινητήρα. Εκεί το υγραέριο από υγρή μετατρέπεται σε αέρια μορφή και στη συνέχεια διοχετεύται στο φίλτρο υγραερίου, απ΄ όπου περνάει στην μπεκιέρα ή αλλιώς χώρο ψεκασμού και ψεκάζεται το υγραέριο σ τον κινητήρα ώστε να επιτευχθεί η καύση του. Όλες αυτές οι λειτουργίες συντονίζονται απο τον εγκέφαλο του συστήματος υγραερίου που είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου.

Τι πρέπει να γνωρίζετε

• Κατά την εκκίνηση του κινητήρα η λειτουργία γίνεται με βενζίνη και αφού η θερμοκρασία του κινητήρα φτάσει τους 30-40 βαθμούς, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το υγραέριο
• Θα ήταν καλό να υπάρχουν πάντα 12-15 λίτρα βενζίνης για να λειτουργεί καλυτερα το σύστημα

Τέλος, θα ήθελα να τονίσω πως το υγραέριο είναι καλύτερο απο την βενζίνη, διότι δεν νοθεύεται, είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ σύμφωνα με μελέτες έχει αποδειχτεί οτι με τη χρήση του υγραερίου μειώνονται τα έξοδα κίνησης σε σχέση με τη χρήση βενζίνης αντίστοιχα.

Εμείς βέβαια ακόμα αυτοκίνητα δικά μας δεν έχουμε! Αλλά καλό είναι να ξέρουμε κάποια πράγματα!

Advertisements

One response to “Δεν θα γίνει έκρηξη … Μην φοβάστε!

  1. Ο/Η Κ.Καρούζος λέει:

    Μπράβο ρε !
    Ωραίο άρθρο !
    Τα εξηγείς πολύ απλά και κατανοητά !!!

    ΥΓ. 2000 κυβικά ;; Σσσσσσς… Μην σε ακούσει η εφορεία !!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: