e-copana

Ένα ηλεκτρονικό περιοδικό για να εκφράζουμε ελεύθερα τις απόψεις μας

Εμείς ρωτάμε … η Μαρία Καλογεροπούλου απαντά.

στο 27/03/2012

των Κωνσταντίνου Ηλιακόπουλου και Δημήτρη Ζαραχάνη

Ζούμε σε εποχές μίζερες και δύσκολες. Σκεφτήκαμε λοιπόν να δώσουμε έναν τόνο αισιοδοξίας και να αναδείξουμε εκείνες τις προσπάθειες που μπορούν να αποτελέσουν πρότυπα για εμάς. Έτσι σκεφτήκαμε να πάρουμε μία συνέντευξη από τη μαθήτρια Μαρία Καλογεροπούλου που γεννήθηκε στις 30 Απριλίου του 1994 και έχει επιλέξει την τεχνολογική κατεύθυνση. Είναι αριστούχος μαθήτρια σχολείου μας και η σημαιοφόρος.

Καταρχάς Μαρία σε ευχαριστούμε που δέχτηκες να μας παραχωρήσεις την συγκεκριμένη συνέντευξη.

 Εγώ ευχαριστώ.

Να περάσουμε στο πρώτο ερώτημα. Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σου; Ποια σχολή σε ενδιαφέρει;

Με ενδιαφέρουν κυρίως σχολές του πολυτεχνειακού τύπου και συγκεκριμένα η Σχολή των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, κατά προτίμηση του Μετσοβίου. Γενικά τα ενδιαφέροντά μου κυμαίνονται γύρω από το αντικείμενο της συγκεκριμένης σχολής, δηλαδή ό,τι έχει σχέση με τις σύγχρονες τεχνολογίες και περισσότερο με την ρομποτική και τον αυτοματισμό.

Πολύ ωραία. Και γιατί έχεις επιλέξει αυτή τη σχολή, την οποία συνήθως προτιμούν τα αγόρια;

Δεν με επηρέασε αυτό πολύ στην επιλογή μου, γενικά από μικρή μου άρεσε να ασχολούμαι με δραστηριότητες του αντίθετου φύλου, με κατασκευές, περισσότερο αγορίστικα παιχνίδια, οπότε  δεν με τρομάζει το συγκεκριμένο στερεότυπο, γιατί πιστεύω ότι αν αγαπάς αυτό που κάνεις, ανεξάρτητα από το φύλο σου, μπορείς να διακριθείς, χωρίς να σε ενδιαφέρει αν κάποιος θα είναι θετικά ή αρνητικά προκατειλημμένος απέναντί σου, επειδή είσαι άντρας ή γυναίκα.

Πολύ σωστά. Ποια είναι η γνώμη σου για τις εξετάσεις; Πώς νιώθεις που πλησιάζει η εξεταστική περίοδος;

Οι εξετάσεις γενικά ως διαδικασία είναι πολύ πιεστική, ωστόσο αποκομίζεις πολλά θετικά, διότι είναι ίσως η μόνη διαδικασία στη ζωή σου στην οποία ουσιαστικά κρίνεται η δική σου προσπάθεια. Δεν υπάρχουν δηλαδή παράγοντες που μπορεί να τη νοθεύσουν, δεν μπορεί κάποιος να σου πάρει τη θέση με δόλια μέσα, δεν συμβαίνουν αυτά που συμβαίνουν στην υπόλοιπη ζωή, ευτυχώς. Οπότε είναι ουσιαστικά μία από τις ελάχιστες διαδικασίες που έχεις τη δυνατότητα και την ελευθερία να καθορίσεις εσύ, κάτι πολύ σημαντικό για το μέλλον σου. Γενικά εγώ τώρα που πλησιάζουν οι εξετάσεις νιώθω άγχος, εντάξει μην λέμε και ψέματα, νιώθω πολύ άγχος και πολύ μεγάλη πίεση γιατί ουσιαστικά επί τρεις ώρες κρίνεσαι για μια προσπάθεια που ξεκινάει από τα πρώτα χρόνια της σχολικής σου ζωής. Συγχρόνως όμως νιώθω και χαρά, γιατί επιτέλους θα τελειώσει όλη αυτή η διαδικάσια.

Αισθάνεσαι δηλαδή τώρα απελευθερωμένη που θα τελειώσει το σχολείο και θα ανοίξει μια καινούργια σελίδα για τη ζωή σου;

Τα συναισθήματα είναι ποικίλα και μπερδεμένα. Καταρχάς αισθανόμαστε όλοι χαρά πιστεύω, επειδή είναι όντως πολύ κοπιαστικό αυτό που περνάμε φέτος, το οποίο είχε ήδη ξεκινήσει από το καλοκαίρι, οπότε είμαστε υπό μία συνεχή πίεση και σε έναν αγώνα δρόμου, ο οποίος τελειώνει και ανακουφιζόμαστε, ειδικά αν πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Από την άλλη νιώθουμε μια νοσταλγία και μια μικρή θλίψη, θα έλεγα, γιατί είναι τόσα χρόνια που έχουμε περάσει με τους συμμαθητές μας μέσα στις τάξεις, ήδη από το δημοτικό. Μετά όλα θα αλλάξουν, όλοι θα φύγουνε, ο καθένας θα πάει σε διαφορετική σχολή, έχω συμμαθητές που σκέφτονται να φύγουν και στο εξωτερικό. Συνεπώς δεν θα έχουμε ποτέ ξανά τη ευκαιρία να βρεθούμε υπό τις ίδιες συνθήκες μέσα σε μία τάξη. Για τη συνέχεια, νιώθω μια μικρή ανασφάλεια γιατί δεν ξέρω πώς ακριβώς θα προσαρμοστώ στη  νέα πραγματικότητα, αλλά είμαι γενικά αισιόδοξη, πιστεύω ότι θα το αγαπήσω αυτό που θα κάνω στο μέλλον.

Σίγουρα αφού έχεις βάλει τόσο υψηλούς στόχους και είσαι αριστούχος μαθήτρια, θα ξέρεις να διαχειρίζεσαι το χρόνο σου. Θα μπορούσες να δώσεις σε εμάς, τους απλούς μαθητές, μερικές συμβουλές;

Πρώτα από όλα πιστεύω ότι το πιο βασικό είναι το πρόγραμμα. Αν φτιάξεις ένα πρόγραμμα δικό σου, διαμορφωμένο στις δικές σου ανάγκες και στη δική σου καθημερινότητα, μπορείς να ανταπεξέλθεις σε όλες τις απαιτήσεις των μαθημάτων, διότι δεν στο φτιάχνει κάποιος άλλος, όπως  το πρόγραμμα το σχολικό ή το πρόγραμμα το φροντιστηριακό. Καθορίζεις τις ώρες που θα κάνεις τα διαλείμματα σου,  πότε θα έχεις μια ώρα να χαλαρώσεις να μπεις λίγο στον υπολογιστή, να δεις λίγη τηλεόραση. Επίσης δεν θα πρέπει να στερείσαι, πιστεύω ότι η υπερβολική στέρηση φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα. Δηλαδή αν περάσεις μια χρονιά συνεχούς διαβάσματος μόνο με  στερήσεις και χωρίς να βγαίνεις να διασκεδάσεις με τους φίλους σου, μετά δεν θα αποδίδεις το ίδιο, χρειάζεται  και μια ψυχολογική ισορροπία για να αντέξεις όλη αυτή τη διαδικασία.

Γενικά πες μας λίγα πράγματα για τον εαυτό σου, τι δραστηριότητες έχεις;

Λοιπόν, φέτος δεν έχω δραστηριότητες, τις έχω κόψει, αλλά γενικώς ασχολούμαι πολύ με τη μουσική, κάνω κιθάρα κλεισμένα δέκα χρόνια, πιάνο έκανα τρεισήμισι, φωνητική και χορωδία επίσης 6 τα χρόνια. Μετά είχα ασχοληθεί  με τον αθλητισμό για λίγο, αλλά λόγω κάποιων προβλημάτων το σταμάτησα.

Απ’ όλα έκανες με λίγα λόγια.

Ναι έχω μάθει διάφορα. Γενικά έμεινα περισσότερο στη μουσική, την οποία θέλω να συνεχίσω και του χρόνου, καλώς εχόντων των πραγμάτων.

Θα έδινες κάποια συμβουλή σε εμάς τους μικρότερους;

Καταρχάς να απολαύσετε το σχολείο τώρα που μπορείτε, γιατί όλοι μερικές φορές λέμε πότε θα τελειώσουμε και τι ωραία που θα περνάμει  μετά που θα είμαστε φοιτητές. Αλλά όταν όμως φτάσεις στο τέλος, θέλεις λίγες ακόμα στιγμές με τους φίλους σου, ακόμα και τα άτομα με τα οποία μπορεί να μην έκανες πολύ παρέα σου λείπουνε μετά. Γενικά όσοι έχουν υψηλούς στόχους να διαβάζουνε, με μέτρο πάντα, δεν χρειάζονται υπερβολές ούτε στο διάβασμα ούτε στην χαλάρωση. Και θεωρώ πως άμα έχεις ένα σταθερό στόχο, έχεις δηλαδή σκεφτεί ώριμα από πριν πως θέλεις να κινηθείς προς αυτή την κατεύθυνση, επαγγελματική ή οτιδήποτε, εσύ ο ίδιος είσαι αυτός που καθορίζεις τις δυνάμεις σου και θα ξεκινήσεις να προσπαθείς. Είμαι σίγουρη ότι ο καθένας έχει τη δύναμη να πετύχει αυτό που θέλει, αρκεί να το πιστέψει.

Σε ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη που μας παραχώρησες.

Ναι είστε καλά, εγώ ευχαριστώ.

Σου ευχόμαστε καλή επιτυχία και να πετύχεις ό,τι επιθυμείς στη ζωή σου.

Α

Advertisements

3 responses to “Εμείς ρωτάμε … η Μαρία Καλογεροπούλου απαντά.

  1. Ο/Η Ζωη Δημοπουλου λέει:

    συμφωνω απολυτα με τα κοριτσια!Ανθρωποι σαν τη Μαρια μας βοηθουν στο να ακολουθουμε δυναμικα τους στοχους μας και να καταλαβουμε την αξια του σχολειου.Γιατι σχολειο δεν ειναι μονο το καθημερινο 7ωρο και το ατελειωτο διαβασμα αλλα και οι φιλοι και φιλες που αποκτουμε κατα τη διαρκεια των 12 μαθητικων μας χρονων!:)Γι’αυτο καλο ειναι εμεις οι μικροτεροι να το απολαυσουμε οσο εχουμε ακομα καιρο..γιατι σε 2 χρονακια θα θελουμε να γυρισει ο χρονος πισω και δεν θα μπορουμε 😉

  2. Ο/Η sofia1996 λέει:

    Καλά ας μην σχολιάσουμε τις φωτογραφίες…!! Ωστόσο πρέπει να παραδεχτώ ότι νιώθω ένα θαυμασμό για την Μαρία καθώς όχι μόνο φαίνεται ότι πρόκειται για ένα ώριμο άτομο που έχει κατασταλάξει αλλά και αισιόδοξο( όπως είπε και η Σπυριδούλα) καθώς οι συμβουλές της εκπέμπουν αισιοδοξία και είναι πολύ χρήσιμες για εμάς που φτάνουμε όλο και πιο κοντά στο τέλος!!

  3. Ο/Η Σπυριδούλα Ανδριοπούλου λέει:

    Μου άρεσαν πολύ οι φωτογραφίες της Μαρίας με τα παιδιά, αλλά και η αισιοδοξία στα λόγια της. Πράγματι σε μία τέτοια εποχή δεν υπάρχει τίποτα το πιο αισιόδοξο από μαθητές που αγάπησαν το σχολείο, δημιούργησαν δυνατές φιλίες και συνεχίζουν, παρά τις δυσκολίες, να κάνουν όνειρα και να μην σταματούν αν δεν τα πετύχουν. 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: